Jak skutecznie promować sklep internetowy

10/10/2018 21:43
Jak promować sklep w internecie aby trafić do jak największej liczby klientów

Nasz sklep internetowy wreszcie ruszył - mamy szeroki wybór produktów, atrakcyjne promocje zachęcają do zakupów, a klientów jak nie ma, tak nie ma. Samo założenie sklepu i jego uruchomienie to zaledwie początek. Bez rozbudowanej i szerokiej promocji mało kto do nas trafi, ba, mało kto w ogóle będzie wiedział o naszym sklepie. Prawda jest taka, że aby zaistnieć zarówno w Internecie, jak i w świadomości użytkowników, musimy podjąć szeroko zakrojone działania, które pokażą nasz sklep jak największej ilości potencjalnych klientów.

 

Chcieć znaczy móc
Mając świadomość potencjału, jaki tkwi w reklamie internetowej, możemy rozpocząć skuteczne działania, które w perspektywie czasu znacząco wypromują naszą markę. Sam zakup skryptu, bazy towarów od producenta, uruchomienie strony i myślenie, że klienci od razu zaczną masowo odwiedzać nasz sklep, że zaczniemy konkurować z gigantami (Amazon, Allegro) jest po prostu myśleniem życzeniowym. Tak to nie działa.

Przy promocji sklepu internetowego nie można iść na skróty ani sztucznie oszczędzać, bo po prostu wyniki nigdy nie będą zadowalające. Praktycznie w każdej branży jest konkurencja, mniejsza lub większa (lub naprawdę ogromna), co wręcz wymusza na nas intensywne działania, które im bardziej będą nowatorskie, ciekawe, świeże, tym bardziej będą skuteczne.

Google jako pierwszy krok skutecznej promocji
Wyszukiwarka Google, która w Polsce dominuje, to idealne miejsce, aby zaistnieć i dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. Na początek powinniśmy skupić się na dwóch opcjach, które mogą nam przynieść wymierne korzyści - będą to pozycjonowanie stron internetowych oraz kampanie AdWords . Oba sposoby, umiejętnie połączone, mogą nam wygenerować naprawdę duży ruch na stronie, a tym samym większą konwersję oraz sprzedaż.
 

Pozycjonowanie tak, ale z głową
W dalszym ciągu pokutuje myślenie, że samo linkowanie do naszej strony zagwarantuje nam wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Nic bardziej błędnego - pozyskiwanie linków nie ma już tak dużego znaczenia jak kiedyś. Oczywiście należy to robić, ale w sposób przemyślany i wybierając tylko naprawdę wartościowe miejsca, z których będą prowadzić linki do naszej strony. Ważniejsza i o wiele bardziej skuteczna jest profesjonalna optymalizacja całego sklepu. Na taką optymalizację składa się naprawdę wiele elementów, jednak są trzy bardzo ważne, które powinny być zaimplementowane w każdym sklepie bez wyjątku:

  • unikalne opisy produktów - większość sklepów posiada opisy, które pobiera z baz producentów. Własne opisy spowodują, że Google to doceni i nasza strona będzie miała przewagę nad konkurencją

  • opisy kategorii - wszystkie kategorie i subkategorie powinny posiadać unikalne i rozbudowane opisy

  • blog firmowy - nadal wielu właścicieli traktuje tą opcję jako wręcz “fanaberię” i to jest ogromny błąd, bo wartościowe i merytoryczne artykuły naprawdę mogą nam znacząco pomóc
     

Jak cię widzą, tak cię piszą
Prawda stara jak świat wydawałoby się, a jednak w przypadku wielu sklepów aspekt wizualny, merytoryczny oraz User Experience (strona w jak największym stopniu przyjazna dla użytkowników) to bardzo odległe kwestie. Nawet najlepsze ceny i promocje nie pomogą jeśli nasza strona będzie brzydka i będzie zawierać różne błędy np. źle działający koszyk, problemy przy składaniu zamówień czy zbyt skomplikowana/nieintuicyjna ścieżka zakupowa, źle zaprojektowana nawigacja, brak opisów czy danych adresowych (sklepy bez szczegółowych danych adresowych użytkownicy traktują nieufnie) itd.

Użytkownicy mają coraz większą świadomość i wymagania. Zanim dokonają zakupu, potrafią spędzić sporo czasu w Internecie, porównując, czytając i wybierać te sklepy, które w ich ocenie spełniają wszystkie wymagania. Użytkownik potrafi wracać do danego sklepu wielokrotnie, zanim zdecyduje się w nim dokonać zakupu. Dlatego tak ważna jest odpowiednio i profesjonalnie przygotowana strona, pod każdym względem. Musimy pokazać klientom, że to u nas powinni dokonać zakupu.

Z kolei prowadzenie bloga pokazuje, że znamy się na tym, co sprzedajemy, a także, że zależy nam na komunikacji z klientem - chcemy go informować o nowościach czy ciekawostkach związanych z naszą branżą. Przydatne z punktu widzenia użytkownika informacje zawarte w artykułach budują także naszą markę i wzbudzają zaufanie w odbiorcach, nie wspominając o pozytywnym efekcie przy działaniach pozycjonerskich.


Widoczność w Internecie i zaufanie do marki buduje się latami
Zanim naprawdę będziemy widoczni w wyszukiwarce Google na wiele fraz kluczowych związanych z naszymi produktami, może minąć kilka miesięcy, rok lub dłużej. O ile będziemy stosować się do wszystkich zasad i umiejętnie prowadzić działania promocyjne. Nie wszyscy właściciele sklepów dysponują budżetami w wysokości kilku czy kilkunastu tysięcy złotych na miesiąc. Dlatego przy mniejszych budżetach trzeba umiejętnie łączyć wszystkie opcje, tak żeby idealnie ze sobą współgrały i były efektywne. Jednak konsekwentne i długofalowe działania spowodują, że zaczniemy wyprzedzać konkurencję, osiągniemy zadowalające wyniki, a przede wszystkim będziemy mieli ogromną przewagę nad sklepami, które pojawią się za kilka miesięcy czy lat.

 

pozycjonowanie, google, profesjonalizm, doświadczenie, promocja sklepu w internecie, promocja, konkurencyjność, adwords, pozycjonowanie stron, profesjonalnie, tanio, social media, warszawa, facebook, - komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

_

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie - Zapraszamy!


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iwesola.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"