
Została rozwiązana umowa z wykonawcą koncepcji odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który będzie przebiegał przez Wesołą i Sulejówek. Drogowcy nie rezygnują z budowy drogi ekspresowej w miejscu oprotestowanym przez mieszkańców i władze stolicy. Nowy przetarg ruszy jesienią tego roku.
Zbliżający się termin zakończenia umowy przy równoczesnym niskim zaawansowaniu procentowym realizacji projektu oraz małym zaangażowaniu - to powody, dla których podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od umowy na opracowanie dokumentacji dla S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Jednocześnie rozpoczęliśmy przygotowania do przetargu na wybór projektanta, który dokończy koncepcję programową dla S17 Ząbki – Zakręt — czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Postępy w budowie WOW
Drogowcy poinformowali jednak o nowych planach budowy. Nowy przetarg zostanie ogłoszony jeszcze we wrześniu 2020 roku. GDDKiA szacuje, że w połowie 2022 roku będzie zebrana kompletna dokumentacja, co oznacza, że ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj” może nastąpić na przełomie 2022 i 2023 roku.
Wschodnia Obwodnica Warszawy biegnąca między węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:
Na pierwszym odcinku dobiegają końca prace związane z opracowaniem elementów koncepcji programowej wraz z dokumentacją geologiczną. Po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, pod koniec czerwca 2020 roku, GDDKiA ogłosi przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Projekt zostanie zrealizowany w latach 2021-2024. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Zakręt i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 roku.
Źródło: GDDKiA
Fot. crazy copter 360
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Zobacz także:
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie