Reklama

Czym jest integracja taryfowa i jak funkcjonuje kolej w stolicy i okolicznych gminach

iwesola.pl
25/09/2020 13:13

Dzięki integracji taryfowej kolej stała się pełnoprawnym elementem transportu publicznego i jest ulubionym środkiem transportu wśród mieszkańców okolicznych gmin, dojeżdżających do centrum miasta.

Dodatkowo rozpoznawalność systemu transportowego, organizowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego poprawiło wprowadzenie jednego logotypu dla całego systemu i wszystkich jego składowych (pojazdy, przystanki, bilety, urządzenia, informacja), czyli „tetki”, będącej znakiem rozpoznawczym Warszawskiego Transportu Publicznego. Dzięki temu pasażer nie odnosi wrażenia, że korzysta z różnych systemów miejskiego transportu publicznego — informuje ZTM.

W ramach integracji taryfowej występują następujące rodzaje biletów:

  • "Wspólny bilet ZTM-KM-WKD” – oferta taryfowa, w ramach której posiadacze wybranych biletów ZTM mogą podróżować pociągami podmiejskimi na terenie Warszawy i ościennych gmin;
  • Bilet ZTM w gminach – na podstawie wybranych biletów ZTM można podróżować liniami lokalnymi (od L-1 wzwyż) organizowanymi przez Zarząd Transportu Miejskiego we współpracy z gminami ościennymi;
  • Bilet warszawski Polregio – oferta dla pasażerów podróżujących pociągami Przewozów Regionalnych do i z Warszawy. Na podstawie tego rodzaju biletów kolejowych można korzystać ze wszystkich środków Warszawskiego Transportu Publicznego (autobusy, tramwaje, metro i SKM);
  • „Bilet warszawski IC” – oferta dla pasażerów podróżujących po kraju pociągami PKP Intercity – Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) – w klasie I lub II. Umożliwia on korzystanie przez 75 minut również z transportu publicznego – autobusów, tramwajów, metra i SKM – na terenie 1. strefy biletowej;
  • „Bilet Lotniskowy” Kolei Mazowieckich – pasażerowie mogą bez dodatkowych opłat korzystać ze wszystkich środków transportu publicznego (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) na obszarze 1. strefy biletowej.
  • „Bilet ŁÓDŹ-WARSZAWA” – oferta dla pasażerów, którzy kupią bilet Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi do Warszawy. Umożliwia on korzystanie przez 75 minut również z transportu publicznego ZTM – autobusów, tramwajów, metra i SKM – na terenie 1. strefy biletowej.

Aby zachęcić mieszkańców aglomeracji do pozostawienia samochodu w domu i skorzystania z transportu publicznego w 2016 roku Zarząd Transportu Miejskiego, we współpracy z gminami rozszerzył zasięg działania 1. strefy biletowej. Miastami przecierającymi szlaki w tym zakresie były Marki i Ząbki. Stosunkowo niedawno Łomianki, Izabelin i Konstancin zostały przyłączone do 1. strefy biletowej, a Czosnów do 2. strefy biletowej.

 CZYTAJ RÓWNIEŻ:




Fot. kolej w stolicy

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do